Kaip mesti rūkyti nepriaugant svorio

Viena iš priežasčių, kodėl žmonės nesiryžta mesti rūkyti – jie bijo, kad nebegalės kontroliuoti savo valgymo įpročių ir priaugs daug svorio. Ypač tai svarbu moterims. Ko gero, net plaučių vėžio grėsmė moterų negąsdina taip, kaip grėsmė sustorėti, todėl kartais vien dėl to nesiryžtama mesti rūkyti.

Reflekso slopinimas valios pastangomis dažniausiai baigiasi tuo, kad atsisakę vartoti kurį nors vieną produktą, jaučiamą trūkumą bandome užpildyti kuo nors kitu. Labai dažnai tuo „pakaitalu“ tampa maistas.  Beje, tai pasakytina ne tik apie diskomfortą, atsirandantį dėl abstinencijos pirmomis nerūkymo dienomis: gana dažnai net ir emocinę tuštumą ar nerimą bandome kompensuoti “kuo nors gardaus”.Be to rūkymo metu sudeginama šiek tiek kalorijų (organizmas jas išnaudoja šalindamas su cigarete gautus nuodus), o nikotinas ne tik slopina alkio pojūtį, bet ir spartina metabolinius procesus, todėl metus rūkyti, net valgant  tiek pat kiek anksčiau, svoris gali šiek tiek padidėti.

Ar galima  kaip nors kontroliuoti šį procesą?

Gal pravers keletas patarimų:

1. Netikėk, kai smegenys tau liepia „priskimšk burną“. Pabandyk įsiklausyti, ar tikrai jauti alkį.

2. Nusistatydamas datą, nuo kada mesti rūkyti, nesirink Kalėdų, Naujų metų ir kitų sočių švenčių, kai tiek namuose, tiek svečiuose stalai nukrauti maistu ir kur beužeitum, visur esi raginamas vaišintis.

3. Venk alkoholio. Nėra lengva tuo pat metu atsisakyti abiejų įpročių, bet pakeisdamas cigaretę bokalu alaus tikrai rizikuoji priaugti svorio. Be to alkoholis silpnina valią, ir visi sau duoti pažadai mesti rūkyti gali pasimiršti.

4. Nesistenk noro rūkyti numalšinti ledinukais, šokoladukais ar sausainiais. Kramsnok ką nors sveiko: morką, saliero stiebą, riešutus. Beje, nelukštentos saulėgrąžos ne tik numalšina norą „ką nors įsimesti į burną“, bet ir užima rankas.

5. Už pinigus, kuriuos sutaupai nerūkydamas, įsigyk abonementą į baseiną arba sporto klubą. Tai ne tik padeda likti lieknam, bet ir atitraukia mintis nuo rūkymo.

6. Užsirašyk, koks tavo svoris pradedant mesti rūkyti, ir stenkis panašų svorį išlaikyti. Dauguma žmonių metę rūkyti priauga nuo 2 iki 5 kilogramų. Tai nėra tragedija, įtelpama į iki šiol turėtus rūbus, o organizmui išsivalius nuo nikotino žymiai pagerėja savijauta.

7. Gerk daug vandens, kad išplautum nikotiną iš savo kūno. Tokiu būdu ne tik mažiau norėsi valgyti, bet ir noras rūkyti bus ne toks stiprus. O gėrimų su kofeinu ir saldikliais reikėtų vengti: jie ne tik yra gana kaloringi, bet ir žadina apetitą.

8. Normaliai ilsėkis. Nepakankamas poilsis neigiamai veikia pastangas kontroliuoti svorį.

9. Nerūkymo sukaktis pažymėk ne nueidamas į restoraną, o kitais sau maloniais pirkiniais. Pavyzdžiui muzikos įrašu, papuošalu, bilietais į sporto varžybas.

10. Jei mesti rūkyti tau padeda kvalifikuoti specialistai, teiraukis jų patarimo ir dėl viršsvorio išvengimo. Pavyzdžiui lazerio terapiją metantiems rūkyti taikanti Facilitas Vilnius, kartu gali pasiūlyti ir viršsvorio korekciją.

Net jei ir priaugi šiek tiek svorio, nenusimink. Niekas dar nenumirė dėl kelių kilogramų viršsvorio, tačiau nuo rūkymo sukeltų ligų žmonės miršta nuolat. Mesti rūkyti verta!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.